A téli leállást követően január első napjaiban folytatódott a kivitelezés az észak-balatoni projekten.

 A Balaton északi partján tavaly szeptember végétől teljes kizárásos vágányzár lépett életbe a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítása és egyéb kapcsolódó munkáinak elvégzése, illetve folytatása érdekében. Az első ütemben elkészült Balatonfűzfő állomás és átépült a csittényhegyi alagút pályaszerkezete. A mostani második ütemben pedig átépül három állomás, Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomások és közel 50 vkm hosszban fenntartási vágány- és kitérőszabályozásra is sor kerül, 7 db útátjáró átépítése mellett.

Az idei átépítésben érintett három állomáson a szükséges bontási munkálatok teljeskörűen befejeződtek még a tavalyi évben, a tél beállta előtt és ezzel párhuzamosan elkezdődtek a visszaépítési munkák is, amelyek különböző készültségi szinteket értek el 2020 végére.

Polgárdi állomáson az átépítés jelentős része megvalósult tavaly decemberre, a peron elkészült, a vágányépítés befejeződött, csak a szabályozási, hegesztési és fesztelenítési munkák, illetve a peron burkolat elkészítése, és egyéb kiegészítő munkák elvégzése hiányzik a teljes befejezéshez.

Balatonkenese állomáson is jó ütemben folytatódott a munka a téli hideg ellenére, február elejére befejeződtek a kitérő- és vágányépítési munkák. A peron itt is elkészült még a tavalyi évben, de a burkolást még el kell végezni, hasonlóan a vágányszabályozási és hegesztési munkákhoz, a tolatási padkák építéséhez, a peronbútorok és különböző arculati elemek elhelyezéséhez.

Alsóörs állomás elbontása komolyabb feladat volt, hiszen az átépítés után csak két állomási vágány és egy csonkavágány marad meg. Módosult az eredeti terv is, mely szerint nagysugarú kitérők beépítésére kerül sor és az első vágányt is 80 km/s sebességre kell kiépíteni. Alsóörs állomáson februárra minden olyan építési munka elkészült, amit az elrendelt pótmunka nem, vagy csak kisebb mértékben érintett, ezt követően pedig a kivitelezés a nagysugarú kitérők beépítésével folytatódik tovább, az állomás teljes befejezéséig.

Az elrendelt pótmunka Balatonfüredet is érintette, hiszen egy új kitérő kapcsolattal villamosított csonkavágány épül, mely munkák elvégzésére a tervek szerint március végén kerül sor.

A munkák az ütemterv szerint haladnak, nagy erők bevonásával zajlik a kivitelezés, hiszen a forgalombehelyezés 2021. május 30-án lesz. Ez egy jelentős mérföldkő a Homlok Zrt. számára, eddig az időpontig gyakorlatilag el kell készülnie valamennyi állomásnak, a nyíltvonali munkákat el kell végezni, beleértve az útátjárók átépítését és a fenntartási szabályozást is. A munkák időarányosan jól haladnak a nyárig tartó teljes kizárásos vágányzárban, így nem lesz akadálya annak, hogy a vállalt határidőben a projekt pályás része befejeződjön és meginduljon a vonatforgalom.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrásból valósul meg.