Ütemezetten halad a Szombathely-Kőszeg közötti 18 kilométeres vasútvonal felújítása. A tervek szerint a pálya műszaki átadása jövő év márciusában kezdődik.

Szeptember végétől megindult a vonatforgalom a két város között. A három hónapig tartó vágányzár ideje alatt több munkafolyamatot is sikeresen elvégzett a kivitelező. Mint ismeretes, a két város között meglévő vasúti pályát teljesen felújították: kicserélték síneket, és a talpfákat, emellett átépítették a kőszegi állomás vágányhálózatát. A megállóhelyeken a magasított peronnak köszönhetően kényelmesebben lehet fel- és leszállni. Az utasokat korszerű és energiatakarékos LED-

A beruházás most jutott el abba a szakaszba, hogy a hátralévő munkák már a vasúti forgalom mellett is elvégezhetők – nyilatkozta a lapnak Homlok Tibor, a kivitelező Homlok Zrt. főmérnöke. – A megállóhelyeken még ki kell építeni a vizuális utastájékoztatást, illetve a várók, esőbeállók is felszerelésre várnak. Az utazóközönség a visszajelzések alapján fegyelmezetten viselte, hogy több hétig vonat helyett buszra kellett szállniuk. A jövőben teljes pályazár már nem lesz, azonban idén és jövő év elején tíz-tíz napig éjszaka és kora reggel nem közlekednek majd a vonatok.

Megtudtuk, a beruházás leglátványosabb eleme Kőszegen lesz. A város szélén lévő állomáson 100 méter hosszú peront építenek ki. Az egyik oldalán a vonatok, a másikon pedig az autóbuszok állnak meg. Így az utasok kényelmesen, akár gyaloglás nélkül átszállhatnak az egyik járműről a másikra.

– A kivitelezés ütemezetten halad – tette hozzá a főmérnök. – A tervek szerint a műszaki átadás jövő év márciusában kezdődik. Ennek lezárulta után történhet meg a végleges üzembe helyezés. A tavasz végétől, a nyár elejétől a vonatok pedig már a teljesen felújított szakaszon közlekedhetnek.

Megújul a vasúti infrastruktúra

Mintegy 3 milliárd forintból újul meg a Szombathely–Kőszeg közötti vasúti infrastruktúra. A beruházás a teljes 18 kilométeres vonalszakaszt érinti.

videó: https://youtu.be/EG4J6K5wSns

forrás: vaol.hu