A Rákos-Hatvan vonalszakasz felújításához kapcsolódóan bővül a kapacitás a Keleti pu – Kőbánya felső közötti szakaszon is, új 3. vágány épül az egyéb kapcsolódó szakági munkákkal együtt.

Az új 3. vágány villamosított vágányként épül meg, új kitérőkapcsolatokkal, illetve a kitérők feletti felsővezetéki rendszer átépítésével, biztosítóberendezési munkákkal, műtárgyak átépítésével, illetve 300 méter hosszban zajvédőfal létesítésével.

A Homlok Zrt. a VASÚTVILL Kft. megrendelésére, alvállalkozóként a vasúti pálya és peronépítési munkák teljeskörű kivitelezését vállalta a tavaly decemberben kötött szerződésben.

A megvalósításra kerülő főbb műszaki tartalom a következő:

  • Keleti pu. (bez) és Kőbánya felső (bez) között új 3. vágány építése összesen kb. 2 kilométer hosszban, mely 80 km/h sebességre alkalmas;
  • Kőbánya felső állomás „B” peronjának teljes körű átépítése: jelenlegi peron elbontása, 950 m3 peronfeltöltés és 2 x 250 méter hosszban peronszegély építése L-55 típusú előregyártott elemekből, a meglévő lépcsőkar hosszabbításával, valamint lépcsőlefedés, esőbeállók és peronbútorzat elhelyezésével;
  • 16 csoport régi kitérő és 3 kilométer vágányhálózat elbontása mellett Budapest Keleti pályaudvaron 10, Kőbánya felső vasútállomáson pedig 1 csoport kitérő beépítése;
  • A szükséges szivárgóbordák és földárkok megépítése;
  • A pályaépítést megelőzően a szükséges bozót- és cserjeirtási feladatok elvégzése;
  • Keleti pu. X. csonkavágány végén energiaemésztős ütközőbak telepítése;

A fenti műszaki tartalom egyik fontos elemének megvalósítása kezdődött el május első napjaiban, a jóváhagyott kivitelei tervek birtokában. A kivitelezési munka Kőbánya felső állomás „B” peronjának bontásával indult, ezt követően kezdődhetett el a teljes körű átépítés, melyet a június 18-ig kell befejezni.

A régi peron egy kavicsos, betonalj-szegélyes, alacsony peron, mely elbontásra került és helyette L-55 típusú előregyártott elemekből magasperon épül, a szükséges burkolattal együtt. A peronhoz gyalogos aluljáró is csatlakozik, így az aluljáró lépcsőkarját meg kell hosszabbítani és új tetőfedést is kap a műtárgy. Mindezen feladatok elvégzésére alig másfél hónap áll rendelkezésre.

A további pályaépítési munkák végzésére egy későbbi ütemben kerül sor.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós források felhasználásával valósul meg.