Teljesen megújult vasúti pálya, komfortos, kényelmes állomás és megállóhelyek, magasperonok, új parkolók, kerékpártárolók, intermodális átszállási lehetőség – elkészült a Kőszeg-Szombathely vasútvonal teljes rekonstrukciója.

március 25-én projektzáró rendezvényre került sor Kőszeg vasútállomáson, ahol ünnepélyes szalagvágással átadásra került a teljesen megújult 17 kilométeres vasútvonal. A kivitelezést a HOMLOK Zrt. végezte a GYSEV Zrt. megrendelésére.

A vonali munkák mellett jelentős változások történtek Kőszeg állomáson: átalakították a vágányhálózatot, 100 méter hosszú magasperon készült, emellett új peronbútorok, esőbeállók, korszerű LED-es térvilágítás, új vizuális utastájékoztató kijelzők és korszerű hangos utastájékoztatás várja az utasokat. Az autóval érkezőknek P+R parkoló, a kerékpárosoknak 40 férőhelyes fedett kerékpártároló áll rendelkezésére.

Különlegesség az ún. intermodális peron kialakítása: ennek lényege, hogy az autóbuszok közvetlenül a vasúti peron mellett tudnak megállni, így a lehető legkönnyebb az átszállás az egyik közlekedési eszközről a másikra.

A vasútvonal további 7 megállóhelyén 90 méter hosszú magas peron, szintén új peronbútorzat, esőbeálló, térvilágítás és modern utastájékoztató rendszer szolgálja az utazók kényelmét. A megállóhelyeken szintén készültek kerékpártárolók, több helyszínen a létesítmények környezete is megszépült.

A projektzáró rendezvényen részt vett dr. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Ágh Péter, Észak-Vas megye, valamint Dr. Hende Csaba Szombathely és környéke országgyűlési képviselője, Básthy Béla, Kőszeg polgármestere, illetve a kivitelező cég képviseletében Homlok Zsolt, a Homlok Építő Zrt. vezérigazgatója, valamint házigazdaként Kövesdi Szilárd, az idén alapításának 150 éves jubileumát ünneplő GYSEV ZRt. vezérigazgatója.

A kőszegi intermodális peronon a végleges forgalombahelyezési és használatba vételi engedélyek megérkezését követően indulhat meg az autóbuszos forgalom.

A projekt Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázati keretein belül került megvalósításra.

Forrás: GYSEV ZRt.