2019. szeptemberében indult a kivitelezési munka és az idén ősszel zárul a műszaki átadás a Szabadbattyán-­Balatonfüred vasútvonal felújításán, mely a Homlok Zrt. legnagyobb kivitelezési projektje volt a társaság megalakulása óta.

A Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakasz villamosítása és egyéb kapcsolódó munkák tárgyú projekt az ÉB 2018 Konzorcium (VASÚTVILL Kft., R-KORD Kft.) kivitelezésében valósult meg, ahol a Homlok Zrt. alvállalkozóként végezte a vasúti pálya építése, vasúti pálya víztelenítése, peronépítés, és fenntartási szabályozás, valamint útépítési kivitelezési munkákat.

A projekt keretén belül átépült és akadálymentes lett Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomás. Az első kivitelezési ütemben Balatonfűzfő és Alsóörs állomások részleges elbontása történt meg a vágányzár előtti időszakban, majd 2020. januárjában a teljes kizárásos vágányzár alatt kezdődött Balatonfűzfő állomás teljeskörű átépítése. A négyvágányosból, egy teljesen új vágánygeometria kialakítása mellett, kétvágányos állomás lett.

2020 tavaszán kezdődött a projekt legnehezebb, de szakmailag a legszebb feladata: a Balatonakarattyán található Csittényhegyi alagút pályahálózatának és csatlakozó szakaszainak az átépítése. A vasúti pályát le kellett süllyeszteni és egy új beton alaplemezt kellett készíteni ahhoz, hogy az alagútban a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak és védőtávolságoknak megfelelően épülhessen meg.

A Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz ideiglenes forgalomba helyezése 2020. április 30-án sikeresen megtörtént.

A következő építési ütem sem volt egyszerű, hiszen a 2020. szeptember végén induló második teljes kizárásos vágányzárban valamennyi még hátralévő munkát el kellett végezni. A legnagyobb feladat itt Balatonfűzfő állomás befejezése mellett Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomások teljeskörű átépítése, és közel 50 vkm hosszban fenntartási vágány- és kitérőszabályozás, valamint hét útátjáró átépítése volt.

A 2021-es év már a forgalomba helyezés szellemében indult, a rövid téli leállást követően már január első napjaiban folytatódott a munka, hiszen valamennyi, még hiányzó feladatot el kellett végezni a május 30-ai üzembe helyezésre, illetve az azt követő villamos vontatás felvételével egybekötött júniusi ünnepélyes átadásra és a nyári vasúti menetrendváltásra.

Büszkén mondhatjuk, hogy valamennyi határidőt, mérföldkövet sikeresen teljesítettünk, a villamos üzem felvételét követően a projekt teljes befejezéséhez szükséges munkák is elkészültek, így a műszaki átadás 2021. szeptember 30-án sikeresen lezárult.

A fejlesztés Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázati keretén belül valósult meg.