A „40a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése” tárgyú projekt keretében a Homlok Építő Zrt. építette át Nagytétény – Diósd vasútállomást.

Uniós forrásból 2017-ben megkezdődött a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) vasútvonal korszerűsítése. A beruházást és a vasúti pálya felújítását követően 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok ezen a szakaszon és az utasok kényelme és biztonsága érdekében megvalósul az állomások és megállóhelyek akadálymentesítése, új P+R és a B+R parkolók is épülnek a projekt részeként.

A Homlok Zrt. az elmúlt év tavaszán kezdte meg a munkálatokat Nagytétény-Diósd állomáson, teljes vágányzár mellett. Az év első felében a bontási munkákra került sor, biztosítva a feltételeket az építés megkezdéséhez. Az alépítmény elkészülte után, az év második felétől megkezdődtek a vágányépítési munkák is. Összesen 5796 vfm készült el és 14 új kitérő épült be a legújabb, Spherolok váltóállító készülékkel.

Az állomási átmenő fővágányok között egy 250 m hosszú magas peron épült, javítva ezzel az utasok kényelmét, megkönnyítve a le- és felszállást a vasúti járművekről. A felvételi épülethez való akadálymentes átjutást a peronaluljáró biztosítja.

2019. év elején a Homlok Zrt. már csak kisebb utómunkálatokat végzett az állomáson. Elkészült a biztosító berendezés, valamint a felsővezetéki rendszer is, így 2019. március 31-én problémamentesen átadták az állomást a vasúti forgalomnak.
A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.