PROJEKTEK

40a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése

40a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése

Beruházó:    Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Megrendelő:  V-Híd Zrt
Kivitelező:    
Kivitelezés kezdete:     2017. március
Kivitelezés befejezése:     2020. június

Projekt rövid ismertetése:

 

A projekt keretében átépült Kelenföld – Százhalombatta közötti szakasz a Budapest–Déli pu. – Pusztaszabolcs vasútvonal része.

A Kelenföld – Százhalombatta közötti 20,5 km-es szakaszon megtörtént a vasúti pálya teljes átépítése, korszerűsítése, beleértve a felsővezeték-rendszer átépítését is. A vasúti pálya jelentős részben alkalmas a 120 km/h sebességgel való közlekedésre. A projekt keretében a Homlok Zrt. végezte Budafok megállóhely, valamint Nagytétény – Diósd állomás átépítését.

Budafok megállóhelyen a vágányépítés mellett átépült a szélső peron, megújult a középperon, továbbá elbontásra került a régi, üzemen kívüli felvételi épület is. Az utasok ezáltal egy kényelmes, modern megállóhelyen várakozhatnak, növelve ezzel a személyszállítási szolgáltatás színvonalát.

Nagytétény – Diósd vasútállomás teljes egészében átalakult. A két átmenő fővágány mellett két megkerülő vágány és az ún. Brenntag iparvágány épült át. A Homlok Zrt. a felépítmény bontást és építést, vágányszabályozást, a kábelalépítményi rendszer, valamint szigetperon építését végezte. Az állomás mindkét váltókörzetében modern kitérők kerültek beépítésre.

A teljes projekt Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program, valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz pályázati keretein belül került megvalósításra.


  • Beruházó:    Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

  • Megrendelő:    V-Híd Zrt.

  • Kivitelező:    

  • Kivitelés kezdete:    March, 2017

  • Kivitelés várható befejezése:    June, 2020


Projekt rövid ismertetése:
   

The section between Kelenföld and Százhalombatta, to be reconstructed as part of the project, is part of railway line Budapest–Déli pu. – Pusztaszabolcs.

In the 205 km long section between Kelenföld and Százhalombatta, a complete reconstruction and modernisation of the railway tracks will be carried out, including reconstruction of the overhead power supply system. A significant part of the railway track will be suitable for a travelling speed of 120 km/h. As part of the project, Homlok Zrt. carries out the reconstruction of the Budafok stop and the Nagytétény – Diósd station.

At Budafok stop, besides the track construction, the outer platform was also reconstructed, the middle platform was renovated, and the old, out-of-order station building was torn down. Thus, the passengers are able to wait for their trains at a convenient, modern stop, increasing the quality of passenger transport service.

The Nagytétény Diósd station will be completely reconstructed. Besides the two new main tracks running along the station, two by-pass tracks and the so-called Brenntag industrial track will be reconstructed. Homlok Zrt. will carry out the breakdown and construction of superstructures, track reconstruction, and the construction of the cable substructure system and the island platform. Modern by-passes were installed in both switch areas of the station.

The complete projects is realized using financial assets of the European Union and with the sponsoring of the Hungarian State, as part of the Integrated Transport Operational Program  and the tender system of the Connecting Europe Facility.