PROJEKTEK

A Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakasz villamosítása és egyéb kapcsolódó munkák

A Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakasz villamosítása és egyéb kapcsolódó munkák

Beruházó:    Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Megrendelő:
Kivitelező:     Vasútvill Kft.
Kivitelezés kezdete:    2019. ősz
Kivitelezés befejezése:    2021.

Projekt rövid ismertetése:

A 29. sz. Börgönd – Tapolca vasútvonal részét képező Szabadbattyán – Balatonfüred szakasz egyvágányú, dízel vontatású vasúti vonal volt, ahol a megengedett pályasebesség 80 km/h volt. A nyári üdülési szezonban kiemelkedő utasforgalom bonyolódik le ezen a vasútvonalon.

A projekt keretében mintegy 55 km hosszban villamos felsővezeték épült, mellette egyéb pályarekonstrukciós munkák is a projekt részét képezték.

Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomások teljes mértékben átépültek.

A projekt célja a hosszútávú fejlesztések első szakaszának megépítése volt, gyors és gazdaságos vasúti kapcsolat létesítése Budapest és a Balaton északi partja között. A projekt eredményeként csökkent az eljutási idő és a környezeti terheltség (zaj-, és légszennyezés) is. A közösségi közlekedés és az utasforgalmi létesítmények színvonalának elemelésével várhatóan az utasforgalom volumene is tovább növekszik.

A teljes projekt Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program, valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz pályázati keretein belül került megvalósításra.


  • Beruházó:    Ungarische Infrastrukturentwicklung AG

  • Megrendelő:    Vasútvill GmbH

  • Kivitelező:    Homlok Bau AG

  • Kivitelés kezdete:    Herbst 2019

  • Kivitelés várható befejezése:    2021.


Projekt rövid ismertetése:
   

Der Abschnitt Szabadbattyán – Balatonfüred als Teil der Eisenbahnlinie 29 Börgönd – Tapolca ist gegenwärtig eingleisig mit Dieselbetrieb. Die zulässige Geschwindigkeit ist 80 km/h. In der Urlaubszeit im Sommer wird herausragender Reiseverkehr auf dieser Eisenbahnlinie abgewickelt.

Im Rahmen des Projektes wird elektrische Oberleitung in einer Länge von ungefähr 55 km gebaut, daneben bilden auch sonstige Rekonstruktionsarbeiten Teil des Projektes.

Die Bahnhöfe Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő und Alsóörs werden in vollem Umfang umgebaut.

Das Ziel des Projektes besteht im Bau des ersten Abschnittes langfristiger Entwicklungen, in der Errichtung einer schnellen und wirtschaftlichen Eisenbahnverbindung zwischen Budapest und dem Nordufer des Balatons. Im Ergebnis des Projektes werden die Fahrzeit kleiner und auch die Umweltbelastung (Lärm- und Luftverschmutzung) geringer. Durch Niveauerhöhung des öffentlichen Verkehrs und der Projekte des Reiseverkehrs wird das Volumen des Reiseverkehrs erwartungsgemäß weiter zunehmen.

Das gesamte Projekt wird durch Verwendung von Geldmitteln der Europäischen Union und mit Unterstützung des Ungarischen States, innerhalb der Rahmen des Subventionsantrags des Operativen Programms integrierte Verkehrsentwicklung, sowie Netzfinanzierungsmittel verwirklicht.