PROJEKTEK

Ercsi elágazás (kiz) – Pusztaszabolcs (bez) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek korszerűsítése

Ercsi elágazás (kiz) – Pusztaszabolcs (bez) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítményeinek korszerűsítése

Beruházó:    Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Megrendelő: Vasútépítők Kft.
Kivitelező: Homlok Zrt.
Kivitelés kezdete:    2019. tavasz
Kivitelés befejezése:    2020

Projekt rövid ismertetése:

 

A „40a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése” tárgyú projekt folytatásaként valósult meg jelen projekt. A Homlok Zrt. Iváncsa megállóhely átépítését végezte el 2019. évben.  

A vonalszakasz korszerűsítésével a teljes vonal átépült Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs között, beleértve a felsővezeték-rendszer átépítését is, így a pálya alkalmas 120/160 km/h sebességgel és 225 kN tengelyterheléssel történő közlekedésre.

Iváncsa eredetileg egy 5 vágányos állomás, amely a projekt során megállóhellyé alakult át, illeszkedve az állomás utasforgalmi jellegéhez, igényeihez.

A megállóhelyen a két átmenő fővágány mellett magasperon létesült az utasok kényelme és biztonsága érdekében. A két peron megközelítését új, akadálymentes peronaluljáró biztosítja.  

A forgalmi zavarok megelőzése érdekében a megállóhely kezdőponti oldalán egy jobbos és egy balos vágánykapcsolat épült, nagysugarú kitérőkkel. Ezen kitérők előnye, hogy mind egyenes irányban, mind pedig kitérő irányban nagyobb sebességű áthaladást tesznek lehetővé, növelve ezzel a megállóhely átbocsájtó képességét.

A teljes projekt Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program, valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz pályázati keretén belül került megvalósításra.


  • Beruházó:    Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

  • Megrendelő:    Vasútépítők Kft.

  • Kivitelező:    

  • Kivitelés kezdete:    Spring of 2019

  • Kivitelés várható befejezése:    2020.


Projekt rövid ismertetése:
   

This project is realized as the continuation of the project “Modernisation of railway section 40 a Kelenföld (kiz) – Százhalombatta (kiz) and related facilities”. Homlok Zrt. is carrying out the reconstruction of Iváncsa stop in the year 2019.

With the modernisation of the line section, the complete Kelenföld-Százhalombatta- Pusztaszabolcs railway line is reconstructed, including reconstruction of the overhead power supply system, and this way, the track will be suitable for transport with a speed of 120/160 km/h and an axle load of 225 kN.

At the moment, Iváncsa is a station with 5 tracks, which, as part of the project, is turned into a stop, according to the passenger traffic and needs of the station.

At the stop, besides the two new main tracks running along the station, a high platform will be constructed for the convenience and safety of the passengers. The two platforms can be approached through a new, accessible platform underpass.

In order to prevent traffic disturbances, at the starting point side of the stop, a right-hand and a left-hand track connection will be constructed, with large-radius bypasses. An advantage of these bypasses is that they ensure a higher-speed passing through both in the straight and the bypass direction, thus increasing the throughput of the stop.

The complete projects is realized using financial assets of the European Union and with the sponsoring of the Hungarian State, as part of the Integrated Transport Operational Program and the tender system of the Connecting Europe Facility.